اسطوره

اگر خدا می خواست من هم مثل تو فکر کنم ، تو را نمی آفرید

اسطوره

اگر خدا می خواست من هم مثل تو فکر کنم ، تو را نمی آفرید

ازدواج در رویدر

در رویدر ما روز به روز داره سن ازدواج پایین میاد. دیگه هر بچه ی تازه پا افتادهای هم به فکر ازدواجه . تو همین چند ماهه هم حساب کنی کلی از بروبچ های هم سن و سال من و حتی کوچیک تر راهی خونه بخت شدن!
آیا این خوبه؟؟!
به نظر من آدمی واجد شرایط ازدواجه که از لحاظ مادی و معنوی که شرایطش رو داشته باشه. منظور من از نظر مادی یعنی بتونه زندگی مستقلی رو برای خودش دست و پا کنه و کاری با درآمد حداق 200 هزار تومان داشته باشه . از نظر معنوی هم باید به درک ادواج . مسئوایت و زندگی زناشویی رسیده باشه که اصلا فکر نکنم اینطور باشه
حال مقصر کیه؟
مقصر اصلی رو من خانواده های  این جوانان(یا نوجوانان) می دونم که بجای توجیه کردن و اقناع کردن اونا در جواب می گن: اگه اونا بخوان ما حرفی نداریم!! آیا تمام مسئولیت یک پدر و مادر در قبال فرزندانشون همینه ؟
عامل اصلی بدبختی ها و فلاکت احتمالی اونا همین والدین محترمشونن که با سهل انگاری و دلسوزی های بی موردشون اونا به سوی سرنوشتی نامعلوم سوق میدن.
نظرات 24 + ارسال نظر
همشهری جمعه 13 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 05:47 ب.ظ

اون والدینی که هر چی به بچه شون میگن گوش نمی دن باید چکار کنن ؟ خود شما اگه کسی رو خیلی دوست داشته باشین ولی والدینت مخالفت کنند و بگن هنوز زوده و باید صبر کرد یا مثلا بگن این بدرد تو نمی خوره خودت قبول میکنی و از خیر این موضوع میگذری؟
مشکل فقط در خانواده نیست بلکه به شعور و فرهنگ خود فرد هم ربط داره خانواده و اجتماع هر دو در این مقوله سهیم هستند

اقا دوماد شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 07:40 ق.ظ

برو بابا حال نداری اینا چیه مینویسی نمی تونی زن بگیری چرا به ما گیر میدی

younes شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 02:56 ب.ظ http://rooydarir.blogfa.com

سلام
خیلی خوشم امد . mer30

دخترک تنها یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 11:16 ب.ظ http://2khtarrooydre.blogfa.com/

سلام
خسته نباشید
من فکر می کنم اگه زود ازدواج کنن و به فکر مخارج و گرفتاری های زندگی بیفتن خیلی بهتره تا اینکه دنبال فساد و اعتیاد برن
در پناه حق .

سروناز دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 07:25 ب.ظ http://sarv-e-naz.blogsky.com

سلام خوبی
حرفهایی که میزنی حرفهایی که کسی بهشون تا به حالا توجه نکرده
واقعا که پایین اومدن سن ازدواج خیلی بده
خدا کنه که مشکلات آینده که اینا بزرگ می شن زیاد نباشه
شاد باشی

[ بدون نام ] سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 08:15 ب.ظ

ما باید در وحله اول فرهنگ سازی کنیم ثا اینکه کسی را مقصر بدونیم.

تکنولوژی علوم کامپیوتر سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 09:27 ب.ظ http://www.ruydar.mihanblog.com

سلام خسته نباشید
مطالب قشنگی داری امید وارم همیشه موفق باشید

توان موثر شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 07:27 ب.ظ

ما نفهم ترین جوانان را دار یم چون بی توجه به شرایط جامع ازدواج می نمایند که جای یحث دارد که من حوصله ان را ندارم اما شرایطی که جوانان برای ازدواج درک کرده اند فقط داشتن ۳ چیز می دانند ۱) کارت پایان خدمت۲) ۵۰۰ هزار تومان پول ۳)یک موتور که زنشان را بگردانند

حمید دوشنبه 24 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 12:53 ب.ظ

سلام مطالبت پر محتواست اما این به خیلی چیزا بستگی داره همیشه آدما توی سن کم حتما بچه نیستن شاید از خیلی از ما آدم بزرگا هم بیشتر حالیشونه.من خودم ۲۲ سالمه و فکر می کنم هنوز کوچکم اما تازه عاشق یکی از همشهریاتون شدم و احساس می کنم باید بزرگ شم.باید بزرگ شم

اصلاح طلب یکشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 07:38 ب.ظ http://www.ruydar2008.blogfa.com

خدا خیرت بده منرا لینک کن

داداشی جمعه 26 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 07:06 ب.ظ http://www.blackeblis.blogfa.com

سلام به اسطوره. خسته نباشی.
مطالبی که گذاشتی جالب بود و خواندنی.
راستی من هم رویدری هستم و می خواستم اگر موافق باشی با هم تبادل لینک کنیم. موافقی
خبرم کن. منتظرتم
راستی یه سر به من هم بزن . نظر یادت نره
منو با نام داداشی لینک کن ممنونت می شم و خبرم کن تا با چه نامی لینکت کنم.

رویدری پنج‌شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 07:20 ب.ظ

مطلب خیلی خوبی بود کاش بیشتر توضیح میدادی خیلی از این ازدواج ها بدون درک درست از زندگی و ازدواج صورت می گیرد متاسفانه خانواده ها هم با آنکه سالها زندگی رو پشت سر گذاشتن ولی باز هم در این بی فکری بچه هاشون با اونها شریکند و این باعث میشه آمار طلاق بالا بره

[ بدون نام ] دوشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:21 ب.ظ

خودت چی؟مگه درامد خودت خوبه مگه خودت شرایط ازدواجو داری که تاحالا چند بار رفتی خواستگاری؟اول یه نگاهی به گذشته ی خودت بکن بعد بیا در مورد این چیزا حرف بزن باشه اقا داماد به گل نشسته.

گشته من هیچ مشکلی نداره.حسابم پاکه پاکه و خیالم راحت
هر وقتی سندی پیداکردی که من جایی رفتم خواستگاری یا جزو هموناییم که گفتم.خوشحال میشم همینجا بگی
متاسفانه تو هم یکی از هزاران کلاغ صفت شایعه پراکن رویدری هستی که برای رفع بیکاری به دیگران بهتان میزنن
برو بساطتو جای دیگه پهن کن بدبخت

فرهادداد دوشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 11:58 ب.ظ http://www.nots.blogfa.com

با سلام
مطلب جالبی رو بیان کردی. بی خیال اونایی که درک درستی از گفته هات ندارن
مشکل ما اینه که چسپیدیم به سن شناسنامه ای و اصلا توجه نمی کنیم طرف واقعا از لحاظ عقلی ، عاطفی ، اجتماعی بالغ هست یا نه.
خوشحال میشم منم لینک کنی.بهم خبر بده
موفق باشی

دوست قدیمیت دوشنبه 24 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 04:21 ب.ظ

سلام اسطوره جان . مطالبت واقعا دردهایی از جامعه مونه که سالهاست ریشه دوونده و روز به روز داره بدتر میشه . ای کاش خانواده ها ملاکهای بهتری رو برای ازدواج فرزندانشون قرار بدن .ولی با این حال فحشا و اعتیاد و .. هم خیلی از قبل بیشتر شده و برای همه بی اهمیت و پیش پا افتاده تلقی میشه بطوری که این کارها رو جز زرنگی و استفاده از جوانی و لذتهای زندگی خودشون میدونند و اصلا به فکر این که چی دارن به سر خودشون و دخترای مردم و جامعه و فرهنگشون میارن نیستن .بهر حال خدا به خیر کنه انشالله که بیدار شن بازم از مطالبت ممنون بازم بنویس برامون

بی کس چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 02:10 ب.ظ

سلام به نظرمن شما حرفای کتابی میزنی وچشماتوروخیلی ازمسایل بستی.ازدواج شعورمیخوادونظرشمااهمیت نداره

مهم نیس که کتابی بگم یا غیر کتابی
اره شعور میخواد
شما داری؟

بی کس چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 02:15 ب.ظ

توان موثر.نفهم کسیه که فکرمیکنه جوانان نفهمن

ها؟
اینو باید به عنوان یه جمله عمیق فرض کنم؟!!

رویدری چهارشنبه 22 دی‌ماه سال 1389 ساعت 02:17 ب.ظ

سلام مطلب زیبایی بود
در این دوره زمونه امکان گناه در جامعه فراوانه همون بهتره که بچه ها برن زن بگیرند
شاید گناه ها کمتر بشه و عذاب خشکسالی از ما دور بشه

اونکه میخواد گناه میکنه!
این ربطی به تجرد و تاهل نداره جانم
تازه بخاطر اینکه امکان داره آلوده گناه بشه بیاد زندگی خودشو یه بدبخت دیگه و اون بچه ای که قراره بیاد رو تباه کنه؟
هر چیزی اصولی داره کشکی کشکی نمیشه که!

لینک چهارشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:14 ب.ظ http://delneveshte-roodbar.blogfa.com/

دوست عزیز وبلاگ لینک وبلاگ شما در وبلاگ من قرار داده شد
لطف کنین لینک منو هم با نام دل نوشته های یک رودباری اد کنید
مرسیhttp://delneveshte-roodbar.blogfa.com/

شرمنده

ناشناس شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:43 ب.ظ

درباره ی همه ی این جوونا این حرف و نزنید عشق تنها چیزه

دختر رویدری یکشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:08 ق.ظ

سلام
خسته نباشید
بحث جالبیه
پایین اومدن سن ازدواج درست نیست
بیشتر مواقع به مشکلات بزرگ و طلاق کشیده میشه
چون این پسر 19 یا 20 ساله یا اون دختر 15 یا 16 ساله هنوز به بلوغ فکری نرسیده و قدرت درک یه زندگی مشترک نداره
این خانواده ها هستن که با تصمیم اشتباه فرزندشون موافقت می کنن و اونارو تو دردسر بزرگی می ندازن

dorna چهارشنبه 8 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:23 ب.ظ

واقعاً حرف قشنگی زدی،فکر می کنند همش زندگی در سن پایین خوبه ولی همش اشتباه بدونید همشهری عزیز صبر کنی کار کنی همش دوروز خوشی نیست میدونی چقدر آمار طلاق بالا چرا نمیدونی دلم می سوزه همه زن گرفتن سر بار خانواده می شوند به آنها هم فکر کنید. از من بدون فهمیده باش بد زن بگیر همشون می گنند باید به عشق رسید خودشون از از بین می برند قشنگی زند گی به این است با عشق بمون با دوست زندگی کن سعی نکن به عشق برسی سخت در اشتباه هستی بعد از مدتها خسته می شی در زندگی سر و زندگی سخت می گذر از من خواهر رویدر بدونید جوان ها کاری کنید با مدارک بالا آبرو مندانه درس بخونید زندگی کنید

ناشناس جمعه 21 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:36 ب.ظ

به نظر من که درسته سن ازدواج پاین اومده ولی اون پسرا که ازدواج کردنو ببینی میبینی که هم کاری تر هم بیشتر به فکر زندگیشون هستن و کفتر به گناه کشیده میشند نه خودشون بدبخت میشن نه بچشون تو هم اگه توش بیفته بدون شک ازدواج میکنی شک نکن

Barannn جمعه 9 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 02:06 ق.ظ

حرفتو قبول دارم ک سن ازدواج اومده پایین..
گاهی خوبه گاهی بد..
ولی مهمتر از همه ب نظرم اون درکیه ک ادما میتونن از ازدواج داشته باشن..
ب عنوان مثال من یه جوون ۲۰ ساله رو میشناسم ک ازدواج کرده عاقله و سرش تو لاک خودشه و میدونه از زندگیش چی میخواد در عوضش یه مرد بالغ ۳۴ ساله هنوز مفهوم خونه و همسر و خونواده رو درک نکرده..
متاسفانه..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد