اسطوره

اگر خدا می خواست من هم مثل تو فکر کنم ، تو را نمی آفرید

اسطوره

اگر خدا می خواست من هم مثل تو فکر کنم ، تو را نمی آفرید

فرهنگیان

وقتی کسی انتخاب می کند، باید پی تمامی مشکلات را به تنش بمالد .

طرف این جمله ی من قشر محترم فرهنگیان هستند که بیشترین میزان کارمندان را نیزدر رویدر به خود اختصاص داده اند.

 مردم مخصوصا والدین و دانش اموزان همیشه از این قشر ناراضی بودند .

در حقیقت حتی به نظر شخص بنده معلمین آنگونه که باید و شاید به وظیفه شان عمل نمی کنند و تا حد امکان از زیر بار مسئولیت به این مهمی شانه خالی می کنند و برای خودشان دلایل غیر منطقی می آورند.

از جمله دلایلی که آنها ذکر می کنند از این قرار است:

  • ما پشتوانه مالی خوبی نداریم و دولت نسبت به زحمتی که می کشیم حقوق کمی به ما می دهد
  • دانش آموزان انگیزه و رغبت به تحصیل کمی دارند دارند ، بنابراین نیازی به این نمی بیننیم که زحمت بیخود بکشیم
  • دست ها و مسائل پشت پرده در آموزش و پرورش که ما را نسبت به امر آموزش دلسرد می کند

فعلا فقط می خواهم راجع به این سه موضوع حرف بزنم و روشن کنم که چرا این دلایل غیر منطقی و غیر قابل توجیه هستند.

در مورد مسئله اول اینکه آنها  روزی که می خواستند استخدام شوند آگاهی کاملی از میزان حقوق خود داشتند و می توانستند قبول نکند ! ( اما من منکر این نمی شوم که حقوق معلمی تقریبا کم است اما دلیل خوبی برای توجیه کارشان نیست)

در مورد مسئله دوم من با یک مثال توضیح می دهم :

یکبار یه یک معلمی گفتم : بخاطر اینکه فلان معلم در امر آموزش کوتاهی کرد و حتی نتوانست کتاب درسی را به پایان برساند و من (بلکه تقریبا تمام همکلاسی هایم) هر چه تلاش کردم نتوانستم در امتحان نهایی نمره قبولی بگیرم  برای همین از آن درس متنفر شدم و ایشان در جواب گفت که این دلیل خوبی نیست و باید بیشتر تلاش می کردی !! در آن لحظه خنده ام گرفت و چیزی نگفتم اما  حالا میگویم که ای عزیز پس  چرا وقتی دانش آموزلن انگیزه ندارند و کمتر درس می خوانند شما تلاش بیشتری نمی کنید ؟!!! در ضمن آنها برای درس خواندن پول نمی گیرند این شما هستید که برای درس دادن حقوق می گیرید!!

در مورد مسئله سوم هم همه میدانند که این مسائل فقط در رویدر ما شدت بیشتری دارد و سنگ اندازی ها و کار شکنی های خود فرهنگیان رویدراست که امروزه گره خورده و گریبان گیر خودشان نیز شده است.

کاش فرهنگیان محترم می دانستند که این زندگی و آینده صدها آدم است که دست آنهاست و این فقط یه شعار نیست!

و در پایان نیز جا دارد از معلمین عزیزی که تمام تلاش خودشان را در راستای موفقیت هر چه بیشتر دانش آموزان بکار برده اند تشکر کنم

 

نظرات 10 + ارسال نظر
Ehsan چهارشنبه 20 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 05:22 ب.ظ http://dakhatool.blogfa.com

aki ina chie minevisi
age bache moalem boodi in chiza ro mifahmidi

ش پنج‌شنبه 21 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 03:04 ب.ظ http://www.e-ruydar.blogfa.com

خوندم بد نیست اما فکر می کنم این مسئله وقتی پای کامپیوتر نشستی یادت اومده وتحقیق کافی نکردی .بهم سر بزن موفق باشی

اتفاقا تحقیق کردم . خیلی وقته می خوام در موردش بنویسم اما نمی تونم خلاصش کنم.
میدونی موضوع طولانیه و بحث روش زیاده اما تا یه حدی که حوصله خوانندگان اجازه بده من نوشتم.!!

آزی پنج‌شنبه 21 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 06:31 ب.ظ

ta ye hodoodi ghabool daram ino vaghti ke oomadam daneshgah fahmidam ke bazi az moalemaye azizemoon chwghad kam kari kardan val;i monkere zahmathaye ziade khili az moalema ham nemisham chon moalemi mesle aghaye alinia baes shod ke man be reshteye daneshgahim alagheman besham

ش جمعه 22 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 02:39 ق.ظ http://www.e-ruydar.blogfa.com

خوب حالا بیا در مورد نوشته من نظر بده اگه حوصلت شد

خودمم جمعه 22 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 02:41 ق.ظ http://www.e-ruydar.blogfa.com

راستی ممنون که منو جز دوستات حساب کردی ؟

[ بدون نام ] یکشنبه 24 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 12:09 ق.ظ

salam
mibinam ke in azi ham zer zer karde vase khodesh
vali ino khoob umade bud dustemun ke javunaye ruydar tu dokhtar bazi o mokh zani khatme ruzegaran
akhe man khodam tajrobeye yekishuno dashtam
ama yeki belakhare peida mishe dahaneshuno service kone ke
kheili oskolin be khoda
makhsusan in azi
looool
babyeeeeee

کوه شب یکشنبه 24 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 11:35 ب.ظ http://www.mehla65.blogfa.com

سلام مثل اینکه خیلی دلت ازمعلمها پرشده که اینجوری نوشتی.ولی نبایدهمه تقصیرهاراگردن آنهابندازیم...میدانی معلمی کارسختیه بایدوقتی که آنهاراگزینش می کنندانگیزه آنهاراازشغل معلمی پرسیدوهمچنین میزان صبروحوصله ی آنهارامحک زد.
من آپم خوشحال میشم بیای.....یاحق...

داداش کوچولو چهارشنبه 27 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 11:18 ب.ظ http://dor.blogsky.com

سلام. دوست من شرمنده که اصلا به وبلاگم سر نزدم دیدم کلی نظر دادی.
بگذریم. مطلبت رو خوندم و میخوام اینو اضافه کنم که اگه بعضی از معلمای گذشته ی ما ما رو درک می کردن شاید خیلی از این که هستیم بالاتر بودیم. و باید بگم که خیلی حقمون ضایع شده. البته جدیدا معلما آگاهی بیشتری پیدا کردن و من خودم کمکم دارم معلم میشم و سعی می کنم بهتر باشم. البته نباید زحمات معلمام رو نادیده بگیرم.
امیدوارم این مشکل حل بشه.
منتظرتم.
خدا نگهدار.

سورنا پنج‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 08:03 ب.ظ

من خودم یک معلم تازه کارم و ایراداتی هم به شیوی اموزش و پرورش رویدر دارم . اما انصافا کجای استان بهتر تدریس میشه من خودم کارورزی بندر بودم انجا هم هیچ خبری نبود . من خودم به دلیل ترافیک زیاد معلم در روستای دوری تدریس میکنم اما میدانم ده سال دیگه که موفق شدم به رویدر بیام دیگر بسیار با تجربه هستم و به همین دلیل معلمان کنونی که تدریس می کنند از تجربه بالایی برخوردار هستند من مشکلاتی می شد نباشد اما هست را منکر نمی شم اما بهتر است جاهای دیگر را هم ببینیم سپس بگوییم ایجا ضعیف تدریس می شود . تا وقتی یک جاده طولانی نباشد جاده کوتاه معنی ندارد

دانش آموز چهارشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 03:36 ب.ظ

اسطوره عزیز این که چیزی نیست در مدرسه ی دخترانه معلم مردی هست به جای درس دادن چه حرفهایی که به دانش آموزان نمیزنه من خودم که دانش آموزش هستم شرمم میاد از حرفاش خیلی زشته از معلم تحصیل کرده اونم متاهل چنین حرفایی بشنویم تازگیا حرفهایی های از عاشق شدن همین معلم در مدرسه که عاشق دانش آموزش شده به گوش میرسه ...................... واقعا شرم آوره امیدوارم خدا خوبش کنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد