اسطوره

اگر خدا می خواست من هم مثل تو فکر کنم ، تو را نمی آفرید

اسطوره

اگر خدا می خواست من هم مثل تو فکر کنم ، تو را نمی آفرید

امروز اعزام میشم

چهار سال پیش ،بعد از دوسال سگ دویی تونستم کارت معافی بگیرم.

اما بعدش یه نامه فرستادن دم در خونه که یا با پای خودت میای نظام وظیفه یا اینکه کت بسته میاریمت. منم رفتم اونجا و پرسیدم چی شده؟ اونا هم یه بخشنامه نشونم دادن و گفتن این قانونی که شما توسطش معافی گرفتین لغو شده و همه کارت هایی که قیلا هم صادر شده باطله و شما باید بفرمائید خدمت سربازی!!!

از اونجایی که هیچ جای دنیا اینجوری نیست که وقتی قانونی لغو میشه تمام کسانی که از این قانون پیروی کردن مجازات بشن، مردم شکایت کردن و خلاصه دولت فهمید که عجب کار احمقانه ای کرده و یه جوری بی سر و صدا همه کارتا رو پس داد تا بیشتر آبروی خودشو نبره.

اما در همین اثنا که داشتن کارتا رو پس میدادن و من خوشحال که دوباره کارت معافیتم بر می گرده از طرف دانشگاه یه نامه اومد و توش نوشته بود: بنا به در خواست سازمان نظام وظیفه از تحصیل شما ممانعت به عمل می آید !!!

منم بلند شدم و رفتم نظام وظیفه پرسیدم اینبار قضیه؟ چیه اونم گفت که : شما فریبکاری کردی و همینکه ما بخشش کردیم و زندان نمی فرستیمت خودش کلیه و باید دست بوس ما باشی. تو اومدی در حین تحصیل اقدام به معافیت کردی و این خلاف قانونه!.منم گفتم که تمام  اقدامات رو قبل از دانشگاه انجام دادم و فقط تاریخ کمیسیون ۱۹ مهر بوده یعنی ۱۹روز بعد از ثبت نام، که اونم دلیل بی خیالی و پاسکاری های الکی شما بوده و تازه خود شما گفتی که اگه تمام کارا رو قبل دانشگاه بکنی مشکلی نیست نگفتی؟ اونم گفت گیرم گفته باشم کو مدرکت؟ می خوای برو شکایت کن!!

رفتم دانشگاه و گفتم من چکار باید بکنم. گفتن ما دستور اکید داریم که نزاریم شما ادامه تحصیل بدی و تنها کاری که می تونیم اینه که انصراف بدی تا شاید بعد ها یه دانشگاه رفتی واحد هاتو تظبیق بدی.

منم انصراف دادم و برا کنکور خوندم و اتفاقا دانشگاه هم قبول شدم و همون شهر و همون رشته که همیشه می خواستم برم. اما از اونجایی که کشور ما خیلی شیر تو شیره(یا هر حیوان دیگه) قانون جدید بلافاصله بعد از قبولی من صادر شد که دانشجویان انصرافی پسر حق ثبت نام مجدد دانشگاه ندارن مگر اینکه دارای کارت معافیت باشند(شانسو می بینید!!)

گفتم به جهنم میرم خدمت، چون برای سرباز معلمی فرصت مناسبی بود و منم معدل خوبی داشتم مدارکم رو فرستادم، اما بجای برگ اعزام یه کاغذ بریده که با خط خیلی بد  توش نوشته شده بود به معاونت وظیفه عمومی استان مراجعه کنم, برخوردم. باز رفتم نظام وظیفه و کاشف به عمل اومد که کارتم رو که فرستاده بودن برا ابطال گم شده!! و تا تکلیف اون معلوم نشه نمیشه اعزام بشم. و اینجوری شد که سرباز معلمی هم ماسید.

بعد از چند ماه الافی و برو و بیا بالاخره  برگ اعزام واسم اومد و من افتادم جهرم . اونجا که رفتم بعد از یه روز آزار و اذیت از بین ۱۵۰ نفر اعزامی، برگه منو دستم دادن و گفتن مدارکت ناقصه برگرد برو تا دوباره بندازنت یه جای دیگه .مشکل از برگه واکسنم بود ۱۰سال تاریخ داره و من ۴ سال پیش زده بودم (یعنی همون وقتی که می خواستم کارت معافی بگیرم) هنوز ۶سال دیگه مونده بود اما اونا ازم قبول نکردن و نمی دونم چرا تو بندر وقتی می خواستن اعزام کنن گفتن مشکلی نداری که بعدش این همه راه نیام.

حالا بعد از پشت سر گذاشتن این همه مسائل  امروز دوباره روز اعزاممه باید برم 18 ماه برای کشورم خدمت کنم چرا که دارم از اکسیژنش استفاده می کنم نه چیز دیگه ! نمی دونم چه جوری حساب می کنن که این همه در میاد

اگه خدمتم تموم شه از این کشور می روم و دیگه هیچوقت بر نمی گردم. دلیلش هم می تونین حدس بزنین.

اما در اولین فرصت میام و به وبلاگ سر می زنم و چیزی که منو خوشحال می کنه نظر ها و حرفای قشنگ شماست که امید میده پس خواهشا نا امیدم نکنین . حتما از اونجا براتون می گم اما فعلا باید برم ...

نظرات 11 + ارسال نظر
مدی شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:49 ق.ظ http://www.mahbed.blogsky.com

نه نرو
اهه اهه اهه
من نمی تونم دوریتو تحمل بکنم

تو اصلا منو می شناسی
اشکالی نداره منم نمی شناسمت
خداحافظ

یوسف نیا شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:43 ق.ظ http://www.mehvar.com

سلام
همانطور که اطلاع دارید برای افزایش بیننده سایت یا وبلاگمان،موتورهای جستجو خیلی مهم هستند. و یکی از روشهای فوق العاده مهم و از همه جالبتر رایگان افزایش امتیاز در موتورهای جستجو ، تبادل لینک بین سایتها و وبلاگهاست.
سایت محور مشتاق تبادل لینک با شماست.
به همین منظور شما می توانید با ثبت لینکتان درhttp://www.mehvar.com/link/register.aspx بطور کاملا رایگان از این مزیت استفاده کنید. همچنین خواهشمندیم متقابلا لینک http://www.mehvar.com
را درسایت یا وبلاگ خود با یکی از عنوانهای :
سایت نیازمندیها
نیازمندیها
آگهی رایگان
فروشگاه اینترنتی
حراجی اینترنتی
لینکستان
قرار دهید. بدون اینکه اجباری در ثبت لینک ما داشته باشید در اولین فرصت و در سریعترن زمان لینکهای ثبت شده را تایید وارادتمان را کامل می کنیم.
نکته ضروری
با توجه به اینکه بعضی از دوستان هنگام تکمیل فرم ثبت لینک به قسمت کلمات کلیدی توجه خاصی ندارند و یا نام خود و یا کلماتی غیر مرتبط با سایتشان را قرار می دهند، حال آنکه این قسمت، چون توسط موتورهای جستجو ایندکس می شود از اهمیت فوق العاده بالایی برخردار هست. خواهشمندیم برای دریافت نتیجه مطلوبتر از ثبت لینکتان در سایت محور کلمات کلیدی سایتتان را که می خواهید افراد با جستجوی انها به سایت شما هدایت شوند حتما در این قسمت درج نمایید.

بی نام یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:52 ق.ظ

شما بری اکسیژن وطن خدمت نمیکنی .شما برای دفاع ناموست خدمت میکنی

سروناز دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:41 ق.ظ http://sarv-e-naz.blogsky.com

سلام
بالاخره رفتی؟
خدابه همراهت باشه.
تا یه حدی شنیده بودم از بلاهایی که سرت آوردن ولی تا این حد دیگه واقعا.....

همشهری دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 06:33 ب.ظ

ان شاءالله هر جا که هستی موفق باشی
این که از این کشور میریم و فراموش کن
صدای دهل از دور خوشه ما هستیم اینجا تخی نیست
جه سخت بکیری جه آسون در هر صورت میکذر بس بی خیال
در بناه حق

حذب همبستگی چهارشنبه 3 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 02:15 ب.ظ http://www.98756562.blogfa.com

سلالم موفق باشی اگه این چیزا نبود گه نمی گفتن جمهوری اسلامی خوش بگذره

یاسمین دوشنبه 22 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 08:48 ب.ظ

بابا ای ول تو کلکسیون مشکلاتی ها!
ولی می گذره تو فکرش نرو ایرانه دیگه !
شیر تو شیره (یا هر چیز دیگه)

mj شنبه 23 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 04:14 ب.ظ

سلام بابا واقعا که هنر نزد ایرانیان است و بس
در هیچ روستایی در یرایر دنیا اینقدر بی نظمی مشاهده نشده و نمیشه برو از ایران تا همیشه سرافراز و خوش باشی اینی که میگن دفاع از ناموسه ماله شهیداست که مردن الان که دخترا رو صادر می کنن
امیدوارم موفق باشی

[ بدون نام ] دوشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 09:54 ب.ظ http://bargriz.blogsky.com

سلام
وای چقدر سختی کشیدی
اینا همش جای تاسف واسه این نظامه.
برادر منم یه جورایی مثل تو شده و تو راه دانشگاه وسربازی گیر کرده وباید براش این نظام بی قانون تصمیم بگیره.ولی وقتی قضیه تورو براش تعریف کردم دلش به حال خودش و هم سناش سوخت فهمید فقط خودش نبوده که این طوری گیر کرده اول جوونی

آسیه دوشنبه 1 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 11:43 ق.ظ http://neqzan.blogsky.com

وای..
باورت میشه...اشکم درومد برات...
خوبه که من دخترم...
اگه جای تو بودم...حتما اون نفر سوم من بودم...در جریان که هستی...

Barannn جمعه 9 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 02:38 ق.ظ

حالا آخرش رفتی یا موندی؟؟

رفتم یه چند مدت ولی برگشتم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد