اسطوره

اگر خدا می خواست من هم مثل تو فکر کنم ، تو را نمی آفرید

اسطوره

اگر خدا می خواست من هم مثل تو فکر کنم ، تو را نمی آفرید

شعور ملی ۱

تازگی متوجه شدم سلیقه افتضاحی دارم.اخه هرچی بقیه مردم ازش خوششون میاد من منتفرم نمونه بارزش همین سریالای کره ای و مخصوصا جومونگ!وقتی سربازی بودم به محض اینکه سریالش شروع میشد بلند میشدم لباسمو می پوشیدم و بدون هیچ منتی میرفتم جای یکی دیگه پست میدادم.چون تحمل پست دادن خیلی برام راحتتر بود تا دیدن اون سریال ابکی.جالب بود بقیه به این امید روزشونو شب میکردن که قسمت بعدی سریالو ببینن.همه بخاطرش از کار و زندگی خودشون میزدن و می نشستن پای تلویزیون و برای موفقیت جومونگ و پیروزی ایشان در جنگ هایش دعا می کردن و نذر و نیاز می بستن.

راستی  چی شد که این سریالای کره ای پاشون به خونه های ما باز شد؟

فکر کنم همه چیز زیر سر یانگومه و نقطه عطف ماجرا هم به نظر من وقتی بود که توی پنج قسمت یانگوم جان مخ ملتو بری درست کردن سس خرمالو(!!!) کار گرفته بود و هیچکس نه تنها عکس العمل منفی نشون ندادن بلکه کلی هم حال کردن و از اونجا بود که رسانه ملی ما شعور مخاطبینش دستش اومد و حالا حالاها هم فکر نکنم ول کن ماجرا بشه.

کانال های اونور ابی(البته اگه بشه اسمشونو کانال گذاشت) هم دیدن سفره ای پهنه گفتن پس چرا ما نخوریم؟! و شروع کردن به تزریق سریالای کره ای به شکم مردم تا بلکه از اشتهای سیری ناپذیر ملت برا دیدن اینجور سریالا کمی کاسته بشه. که هنوزم فکر نکنم موفق شده باشن

اما در این میان ویکتوریا استثناست.اخه با وجود اینکه کره ای نبود اما کشته مرده زیاد داشت و طبق اخرین امار بعد از خدا و جومونگ مردم ویکتوریا رو بیشتر از هرچیزی دوست دارن. سریالی که تمام مبانی اخلاقی و عرفی جامعه رو به لجن کشیده بود و فکر کنم همین قضیه باعث علاقه مردم به این سریال  شده بود اخه نه اینکه مردم فهیم ما ادب آموزیشون مانند لقمان حکیمه!!

                                                             

همه ی این حرفا رو زدم اما باز به این معقدم که سلیقه من مشکل داره نه مردم! چراکه وقتی ۷۰ میلیون میگن اره و تو میگی نه احتمال اینکه نه تو درست باشه تقریبا صفره

نظرات 10 + ارسال نظر
یاسر یکشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 08:09 ق.ظ

به نمایندگی از تمام هواداران بی شمار مضاحک الملک:



اسطوره ی احمق


اینم جواب نظری که در وبلاگ مضاحک نوشته بودی:


من نمیدونم این حسودا چشونه هر دم به مضاحک گیر میدن


این دفه:>>>> "اسطوره"


چیه اسطوره حسودیت شده مضاحک رو همه دوست دارن

چیه میخوای تو رو هم دوست داشته باشن خوب ندارن چکار کنم


میدونی چرا چون خیلی گستاخی


کسی مجبورت نکرده بیای به مضاحک سر بزنی

نیا.

می دونم زورت میاد که چرا همه مضاحک رو قبول دارن زورت میاد که نمی تونی مثلش شعر بنویسی


تا حالا میدونستی تو رویدر هیچ کس نخشت نداره سایت رو با تیر میزنن

چقدر بده اینجوری نه؟؟؟؟

خیلی بدبختی اسطوررررررررررررررررررررررررررررره

قابل توجه اقا یاسر و اونایی که میخوان نظر بدن .نظراتی که توش فحش داده بشه حذف می کنم چون اصلا دلم نمیخواد سطح خودم و وبلاگمو تا حد اونایی که این نظراتو میدن پایین بیارم.بهتره بدونن که انتقاد کردن با فحش دادن خیلی فرق میکنه. اگه نمیتونن فرقشون رو بفهمن بهتره نظر ندن!!
اما اقا یاسر من اگه حرفی میزنم برای خودم دلایلی دارم و مثل اب خوردن هم میتونم اثبات کنم
مضاحک شاعر نیست و اصلا هم از اصول و قواعد شعر گفتن سر رشته نداره.
ضمنا ادم زنده وکیل وصی لازم نداره.ایشون اگه خودش حرفی داره خوشحال میشم بشنوم

رانیا یکشنبه 30 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:37 ق.ظ

سلام زیادم به خودت سخت نگیر و سلیقه اتو زیر سوال نبر اخه منم از جمونگ و سریالای اونجوری خوشم نمیومد یک بارم نگاه نکردم . همین طور ویکتوریا که شدیدا ازش متنفرم همچنین از کانال فارسی وان . امیدوارم روزی همه مردم ما درکشون بالابره و سریال خوب را از بد تشخیص بدن اخه سریالای فارسی وان تمامی از نظر فرهنگی اخلاقی با جامعه خودمون تضاد داره

موفق باشید

خوبه پس شدیم ۲ به هفتاد میلیون!
هنوز به یک هزارم درصد هم خیلی مونده که برسیم!

رویدری دوشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:12 ق.ظ

درود بر اسطوره
میخواستم بدونم شما که میگین از شعر شاعری سر در نمیاره پس لطف کنین و به ما یاد بدین...
این که از یه نفر انتقاد کنی بدون مدرک هنر نیست...هنر اینه که اگه مدرکی دارین نشون بدین. نه اینکه تهدید کنین.

علیک سلام
من کی گفتم که شاعری بلدم؟
نیاز نیست حتما ادم شاعر باشه تا بفهمه که کی واقعا شاعره و کی نه!
چشم مدرکشو هم رو می کنم البته نه انجا میرم به وب خودش و اونجا براش توضیح میدم که چرا چنین حرفی زدم.
خوبه؟
ضمنا کدوم تهدید؟!

یه دوست سه‌شنبه 1 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 12:22 ق.ظ

بازم از مظالبت لذت بردم
بیانت شیواو قشنگ بود
ولی به عنوان یه دوست بهت بگم خودت رو با اینا در ننداز
تو ارزشت بیشتر از ایناست

ممنون که در موردم اینطور فکر می کنی
من فقط یه انتقاد ساده کردم و اونم نه با لحن تند

sia سه‌شنبه 1 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 10:52 ق.ظ

ازاینکه از جومونگ و ویکتوریا خوشت نمیاد باهات حال میکنم . نشستن پای این سریالها چیزی جز وقت تلف کردن نیست.

دقیقا!

رویدر فردا سه‌شنبه 1 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 02:05 ب.ظ http://roydarman.mihanblog.com

سلام
انتقاد و نظر مخالف داشتن همیشه خوبه البته هم انتقاد کننده و هم شنونده هر دو باید ظریفیت داشته باشن و هر جامعه ای بر پایه نقد ماندگار می ماند من خودم همیشه دنبال نظرات متفاوت بودم و هر بار که میخوام مطالعه کنم سعی میکنم بدنبال نظر متفاوت و نقد منطقی باشم

علیک سلام
تا نقد نباشه پیشرفتی در کار نیس اخه وقتی همه تعریف می کن یعنی همه چیز در حد ایده آل خودش به سر می بره که این موضوع لااقل برای ما اصلا صدق نمیکنه

[ بدون نام ] چهارشنبه 2 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 12:55 ق.ظ

دلیلتو بیان کن اقای محترم

ببینم نکنه شما در خوندن مشکل داری و این باعث شده وزن شعر زیبای مضاحک رو زیر و رو شه.اخه تو که دلیل نیاوردی

منظورت از معنیش هست یا وزن شعر یا قافیه؟؟؟؟

بی دلیل حرف نزن اسطوره خان

اگه معنی منظورته که نوعی از یک شعر طنزه که معانی ومفهوم های انچنانی نمی خواد

اگه منظورت قافیست که حرف نداره

اگه منظورت وزن شعر هست باید بهت بگم اینجوری میخونن...

اول اینبار بگویم از خود رویدر نامه/ از قسمت نظر ها از بنده ای آواره
بنده خدایی که هست بسیار زیرک وتیز/ و شبها رو میخوابه همیشه به روی میز
به کله ی مضاحک زده محکم با، بیل / وقتی که پی برده او مضاحک هست ابابیل

کی گفته شعر طنز معنی و مفهوم نمیخواد؟
پس چی میخواد میشه توضیح بدین؟
اصلا بیتا تکلیفش معلومه که چی میخواد بگه؟
مثلا:
چه آیکیویی خدا داده به بنده خدا که اسرار مضاح رو اینگونه کرد برمَلا
مگه اسرار فاش کردن ایکیو میخواد؟
مضاحک کیش وماتست ازجانب ایشان از جانب برترین هکر سرای ایران
میشه منظور شاعر از هکر سرا رو بگی چیه؟
سرا به معنی سرایندست؟یعنی کسی که هکر می سراید؟جور درمیاد؟
یا سرا به معنی جا و مکانه؟ که اگه اینجور باشه مضاحک داره با جایی حرف میزنه نه با کسی!!
کی میاد این به اصطلاح شعرا رو تایید کنه؟
مضاحک به این دلیل وب زد که میخواست ادای وب پاره رو در بیاره و مثلا روی اونو کم کنه که همه میدونن اختلاف هنر این دو زمین تا اسمونه
حالا هم با ابابیل باهاش جور شده و شروع کردن به دل و قلوه قرض دادن به همدیگه که بین خودمون باشه ابابیل دیگه صد درجه از مضاحک فجیع تر شعر میگه

یاسر شنبه 5 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:38 ق.ظ

تو مطمعن باش چیزی از شاعری حالیت نیست
وهنوز نمیتونی حتی یه شعر هم درست معنی کنی ومفهومش رو بفهمی
من نگفتم شعر طنز بی مفهوم هست منظورم برخی ابیات بود
مثل

وشب ها رو میخوابه همیشه به زیر میز

این مصراع فقط وفقط شاعر برای طنز بودنش استفاده کرده ومیخواسته خواننده بخنده
نه این که بقیه معنی نداشته باشه.حالا شاید هم مفاهیمی برای خود شاعر دارن
درضمن همه ی ابیاتش با معنی هستن همونایی که تو گیر دادی همه برای خود شاعر و همه ی ما با مفهوم هستن واغشته کردن دو کلمه با هم خود نوعی هنر نمیایی هست که همه ی شاعران از ان استفاده می کردن مانند(هکر سرا)اگر شما چهار بیت شعر خونده باشین متوجه میشین که شاعران دو کلمه را که با هم در روزمره مطابقت ندارد در شعر کنار هم قرار داده اند واین کلمه ها بسیار رواج نیز یافته ولی....

بگذریم

در مورد اقای وب پاره هم بهتره چیزی نگی که خندم میگیره وای به حال مضاحک که بخواد از اون الگو بگیره ههههههههه
وب پاره انقدر ترسو بود که چهار کلمه حرف سیاسی نوشت ومجبور شد وبلاگشو عوض کنه.

خوب مجبور نبود اون که انقدر می ترسه حرف بزنه حالا هم که رفته وب دومش ساکت وخاموش نشسته وای به حال افرادی که از این شخص ترسو الگو بگیرن

تازه از کجا معلوم که خودت نباشی

خلاصه سعی کن بیشتر این بحث رو ادامه ندی چون اصلا مال این بحث نیستی وهیچ از ادبیات سرت نمی شه.

امیدارم مضاحک در پستی شما را نیز مورد لطف خود قرار دهد تا دیگر روی آپ کردن نداشته باشید

باشه قبول حق با شماست
هر چه باشه ایشان مضاحک کبیر هستند و بنده اسطوره حقیر( اینو بصورت کنایه از من بپذیر)
چون نمیخوام این بحث ادامه پیدا کنه خواهشا همینجا تمومش کن
تازه من از خدامه که مردم فکر کنن من وب پاره ام
ارزومه قوه ی فکر.هنر و بیان اونو داشتم

ابوعاصم پنج‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:31 ق.ظ

ما به ترسو بودن یا نبودن کاری نداریم بحث قدرت و توانایی در شعرگفتن مطابق با جامعه هست که اگه یه کم بدون اغراق نگاه کنیم وب پاره یه اسطوره (البته شما نه از اون لحاظ منظورمه)و مضاحک در حد شاگرد وب پاره هست

خب این یعنی در مورد مضاحک با من هم عقیده ای!؟

ابوعاصم چهارشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 01:22 ب.ظ

دمت گرم یعنی نفهمیدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بله هم عقیده ام..............
(تازگی فهمیدم نکات مشترک زیادی باهم داریم در مورد بعضی چیزا)

ممنونم خوشحالم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد