اسطوره

اگر خدا می خواست من هم مثل تو فکر کنم ، تو را نمی آفرید

اسطوره

اگر خدا می خواست من هم مثل تو فکر کنم ، تو را نمی آفرید

درد و دلی با رویدری ها ،رمز :کد و پیش شماره رویدر



پنج سال پیش وقتی همه وبلاگای رویدر از گل و بلبل شهرشون میگفتن و طوری وانمود میکردن که انگار در تکه ای از بهشت و بین مردمانی بهشتی زندگی میکنیم، من دلم سوخت بیشتر به حال خودم چون میدیدم ما خیلی مشکلات داریم که هیچکس نه حرفی ازش میزنه و نه حتی کسی به روی خودش میاره .پس تصمیم گرفتم مشکلات شهرمون رو بیان کنم و بگم چیزایی که کسی حاضر نیست بهش فکر کنه. تا مگر اینکه عده ی کمی هم شده به خودشون بیان

اولین مطلبو راجب اینکه ما کجا زندگی میکنیم نوشتم.هیچکس حاضر به تایید حرفای من نشد و جبهه گیری ها علیه من شروع شد.بعد گفتم ما مشکلات تحصیلی داریم و فقط چنتا دانش آموز زخم خورده حرف منو فهمیدن.بعد از اون درباره ازدواج در رویدر گفتم که چرت و پرت گفتنای مردم (یا یه عده ای خاص) شروع شد و همچیو به حاشیه کشیدن.راجب فرهنگیان گفتم و کسی حرف منو نفهمید.

پس به این نتیجه رسیدم که مردم ما با مهربونی حرفیو درک نمیکنن باید طوری گفته شه که به عده ای بربخوره شاید از قِبلش دو تا ادم به فکر بیافته و درک کنه.باید ژستی میگرفتم که جلوی همه می ایستادم و کم نمی آوردم. اتفاقا این شیوه بیشتر جواب داد و حرفام بیشتر مورد توجه قرار گرفت و تا حدودی هم متوجه شدن که حرفام حقیقته.اما در این بین در جواب دادن به نظرات کمی زیادی روی کردم و همه رو به توپ بستم که قبول دارم کار اشتباهی بود و بابتش عذر میخوام.

و اما درباره پست مدینه فاضله ای بنام رویدر حرفای زیادی برای گفتن دارم.قبل از هرچیز واقعا شرمندم و معذرت میخوام از تک تک رویدری ها بابت قسمتی از اون مطلب که با تذکر به موقع حذفش کردم.هرچند اون حرف برامده از یه سری اتفاقات بود که من در طی دو روز چندین بار از زبان افراد مختلف غیر رویدری شنیدم و به شدت به رویدری بودنم برخورد و حرفی زدم که نباید میزدم. اما از بقیه نوشته های مطلب مدینه فاضله کاملا رضایت دارم و تا اخرش پاش هستم و حاضرم برای تک تک مواردش جواب پس بدم.

داستان دست اندر دماغ رو که نوشتم احساس خوبی داشتم چون دقیقا اون حرفی که میخواستم بزنمو زدم.باقی مطالب هم بماند

اما بعد از 5 سال راه برای سایرین باز شد که بتونن انتقادات خودشونو از شهرمون بگن و چه بسا بهتر و موثر تر از من. همینطور که می بینین منم از حاشیه ها کنار رفتم و سعی میکنم راه خودمو برم.این روزا دوستای مجازی ای پیدا کردم که حرف های منو بیشتر میفهمن.

خواهش میکنم بعضی افراد دست از فحاشی و کامنت های نامربوط بردارن بخدا خیلی زشته. از این به بعد من کاری به مشکلات رویدر ندارم و مطلبی از این شهر نمی نویسم هرچقدر تو این مدت خراب شدم و توهین شنیدم برای هفت جدم کافیه.

در اخر هم تشکر میکنم از همه دوستانی که همیشه ازم حمایت کردن و معذرت میخوام از همه کسانی که به نحوی حرفام جریحه دارشون کرده و اینکه حساب فحاشا باشه اون دنیا...

نظرات 19 + ارسال نظر
ممد چهارشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:18 ب.ظ http://yguyi

دلتنگی نه وای دلتنگی هم داره ما رو هم دلتنگ کردی بیا بیا بیش ما بیشتر قدرتو میدونیم

بنظرم جای دلتنگی هم داره

اون منم چهارشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:15 ب.ظ

half bloood پنج‌شنبه 6 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:51 ق.ظ http://halfbloood.blogfa.com/

از رویدر خوشم میاد اما از مردمش متنفرم...

امیدوارم مردمش هم دوس داشتنی بشن

داریوش احمدی لردگانی پنج‌شنبه 6 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:56 ق.ظ http://chavil-lordegan.blogfa.com/

سلام
به نظرم نباید پا پس بکشی- به هر حال در همه جای این مرز و بوم این مشکلات و بدخواهی ها و ندیدن تلاش صادقانه وجود داره . فکر کن کسی که آریو برزن را به اسکندر لو داد هم یک ایرانی بود. بابک خرم دین را افشین ایرانی ناجوانمردانه به خلیفه ی عرب تحویل داد. امیر کبیر را که کشتند هیچ کس ناراحت نشد اصلا مردم نمی دانستند که امیرکبیر چه کارها کرد. رضاشاه با این همه خدمت روزی که رفت کسی ناراحت نشد. مصدق را همین مردم حمایت نکردند تا ناکام ماند. شاپور بختیار را همین مردم به اصطلاح با فرهنگ تهران رد کردند تا به دیکتاتوری درافتادند. هیچ وقت ما قدر مصلحان خود را ندانستیم. ولی الان که به تاریخ مگاه می کنید نام همه ی آنها در تاریخ می درخشد. هر چند در زمان حیات خود بی وفایی و جفا دیدند.
به نظرم شما باید قشر جوان و نوجوان در حال تحصیل را با خود همراه کنید. روزی هم اثرات کار شما در رویدر مشحص می شود.

من این مشکلاتی که در مورد رویدر گفتی در همه جای ایران مخصوصا تهران هم به وفور دیده ام . مهم نگرش ما نسبت به آنها و در جانزدن در طول یک تاریخ سیاه و نکبت بار است.

علیک سلام
ممنون از بابت حرفای قشنگت ولی رمزو از کجا میدونستی؟

عمران پنج‌شنبه 6 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:15 ب.ظ http://omrannotes.blogfa.com

خئشبختانه خیلی زود تونستم رمز رو پیدا کنم. در طول مدتی که افتخار زیارت شما رو در اینجادارم مطالبتون رو بسیار زیبا و برآمده از درد هایی که در گوشه و کنار میبینید یافتم و به نظرم بسیار عالی به آنها پرداختید. اینکه برخی خوششان نمی آید هم مهم نیست.
بالاخره
مه فشاند نور و سگ عوعو کند
هر کسی بر سیرت خود می تند

ممنونم عمران جان از بابت تعریف هات
و ممنونم که انقد نوشته هام برات ارزش داشتن که رفتی دنبالشو رمزشو پیداش کردی

bandar53 پنج‌شنبه 6 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:43 ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام .
دلتنگ مشو . در دروازه رو میشه بست در دهن مردم رو نه
کسی هم از ما معصوم نیست و اشتباه از همه سر میزنه باید آفرین به شما گفت که شجاعت داشتی به کاری که فکر میکنی اشتباه کردی اعتراف و بالاتر از همه عذر خواهی می کنی متشکر .
اگر مشکلات تحصیلی راه حلی براش داری با من مکاتبه کن من با جان و دل پذیرا هستم . این مطالب رو برای من بفرست من خریدارم . البته راه حلش اگر فکر می کنی دست پیدا کردی هم بیا با هم بشینیم حرف بزنیم. اگر مایل بودی من مشتاقم . یک میل بزنی و شماره تماست رو بفرستی تماس میگیرم.

علیم سلام
ممنونم بایت تعریف و پیشنهادت
خوشحالم که یکی هم پیدا میشه که انقدر مصر کار تحصیلی دانش اموزاست
انشالله در فرصت مناسب براتون ایمیل میزنم

یک مجرد پنج‌شنبه 6 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:52 ب.ظ http://mojaradha20.mihanblog.com/

سلام اسطوره جان . . .
این حرفهایی بود که من هم میخواستم بزنم
نمیدونم با فهش و توهین چی گیرشون میاد.
شهری که کسی به فکر پیشرفتش نیست و اگه حرفی هم بزنی میگن آدم بیخودیه،آدم مغروریه،آدم بیکاریه و ...
من یکی که خسته شدم،هر پستی که بذارم باید یکی فوهش و ناسزا و دشنام بارم کنه تا اینکه دلشون خنک بشه.
من موندم از چی باید نوشت تا بهت فوهش ندن؟
عکس چندتا از دوستام رو گذاشتم ناسزا بارم کردن
عکس جوانان موفق رو گذاشتم و اونا رو معرفی کردم ناسزا گفتن
مطالبی راجع به تحصیل و علم نوشتم خیلی ها گفتن به تو ربطی نداره و در سطحش نیستی
لیست دوستان تحصیل کرده رو گذاشتم بازم تهدیدم کردن و ناسزا گفتن

حالا موندم چکار کنم؟بعد میگن چرا آپ نمیکنی و مطلب نمیذاری . . .
وقتی کسی استقبال نمیکنه و این حرفها رو بهت میزنن چکار باید کرد؟
وقتی کسی از مجازی خداحافظی میکنه بعدش میگن چرا رفتی؟ما همه دوستت داشتیم و ...
و هیچ ارزش ندارد

دقیقا میدونم دردت چیه و چی میخوای بگی
منم پنج ساله که دارم با این قضیه دست و پنجه نرم میکنم و الان کار به جایی رسیده که همه منو با نام منفورترین آدم رویدر صدا میزنن
خداییش این حقم نیست
حق شماهم نیست
نمیدونم و حرفی هم ندارم که دوای دردت باشه
این مشکل درست بشو نیست دوست من

neqab جمعه 7 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:24 ب.ظ

رویدر و رویدری ها به جوانان موفقی مثل شما که قلم زیبایی برای نوشتن دارین نیاز دارن... و اصلا با این حرفتون که گفتین شما را منفورترین آدم رویدر صدا میزنن موافق نیستم من اولین بار که وب شما رو دیدم خیلی خوشم اومد و واقعا خوشحال و امیدوار شدم که رویدر جوانانی با طرز فکر شما رو داره و به نظر من وبلاگ شما یکی از وبلاگهای خیلی خوب رویدر هست و خیلیا حرفای شما رو قبول دارن اما اینکه مخالفا عکس العمل بیشتری نشون میدن یه چیز خیلی عادیه ...من قبل از اینکه وبلاگ شما رو ببینم شما رو نه میشناختم و نه هیچ وقت دیده بودمتون (خیلی با جماعت رویدر موافق نیستم و تو قید و بندشونم نیستم) اما از طریق وبلاگ شناختمتون و بازم میگم وبلاگ خیلی خوبی دارین رویدر چند تا جوون فعال و با طرز فکر شما داشته باشه که مسولین رو بیدار کنن خیلی جای پیشرفت داره البته همین مسولینم قبل از اینکه به جایی برسن خیلی رجز میخوندن اما همینکه به جایی که خودشون میخواستن رسیدن(به جایی هم نرسیدن) خیلی سرشون رو بالا گرفتن و خیلی حرفاشون یادشون رفت...خیلی پر حرفی کردم و وارد بحث سیاسی شدم لب کلام اینکه موفق و پایدار باشین...

مرسی نقاب جان
اینکه شما نظر مثبتی روی من داری به این خاطره که از قبلش ذهنیت منفی راجع به من برات درست نشده.اگه چنتا از اطرافیانیت راجع به من و شخصیتم بد میگفتن و تو هم با ذهنیت منفی میرفتی سراغ مطالبم احتمالا شما هم علیه حرفام جبهه میگرفتی.این دقیقا کاریه که دیگران با من می کنن!

mdddh جمعه 7 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:42 ب.ظ

سلام من یه بار دیگه همه مطالبی رو که در مورد رویدر نوشته بودین رو خوندم. همش عین حقیقته، من خودم تو رویدر زندگی میکنم و اگر بخوایم عادلانه قضاوت کنیم همش واقعیته.من نمیگم که به هر قیمتی هدفتون رو دنبال کنین اما اگر باز هم در مورد مسائل رویدر مینوشتین استقبال میکردیم. به نظر من تنها اشتباه شما این بود که اوایل تقریبا با تمام نظرات برخورد تندی داشتین البته این فقط نظر منه. به هر حال همیشه موفق باشی.

علیک سلام
ممنونم
این تصمیمیه که گرفتم و قطعا تجدید نظر هم نمیکنم
تندی برخوردمو قبول دادم و قبلا هم بابتش عذر خواستم

ابرار رویدر جمعه 7 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:22 ب.ظ http://www.abrar2011.blogfa.com

neqab شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:12 ق.ظ

جناب اسطوره عزیز شاید بیشتر این مخالفا و اطرافیانشون هستن که نسبت به شما واکنش نشون میدن ولی این نباید باعث بشه که شما فکر کنین رویدری ها نظر منفی ایی نسبت به شما دارن با یه نگاه به نظرات پست هاتون اینو خیلی خوب میشه فهمید... و هنوز خیلی آدمها هستن که فقط به حرف دیگران اهمیت نمیدن و بازم همون قصه ی اقلیت و اکثریته است پس دلتون رو بدین به آدمهایی که انتقاد مفید ازتون داشتن و دلتون رو با حرف های آدمهای مدعی تنگ نکنین

راست میگی ولی من بیشتر حرفا رو از دوستانم میشنوم که از اینور و اونور شهر شنیدن الباقیشونم توی وبم شیرین کاری میکنن
من ادم دیده تنگی نیستم همه جوانب ماجرا رو می بینم و قصد لوس کردن خودمو برا دیگران هم ندارم

محمد شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:41 ق.ظ

رویدر یعنی من یعنی شما یعنی خیلیای دیگه
و طبیعی است که من و شما هم کارامون ایراد داره
اونایی که میان به شما توهین میکنن به گفته شما حسابشون باشه اون دنیا
ولی خیلیای دیگه عین بز سرشونو میندازن پایین و کاری به کار رویدر و مشکلاتش ندارن یا هم از ترس نمی خوان بین مردم خراب بشن یا اسمشون سر زبان بیفته
تا یکی مث شما میاد انتقاد کنه و حرف بزنه بهش حمله میکنن چپ وراست
ولی چند سال دیگه وضع از این که هست بدتر میشه
اون موقع میفهمن اسطوره بیخود نمی گفت دیدین چی شد.
به جرات میگم تا الان جوان با دل و جرات تر ازشما برای گفتن حقایق و مشکلات رویدر ندیده ام

حرف حق را بگو اگرچه تلخ باشد. من الله توفیق

ممنون محمد جان
هر چند توی این چند سال هم مشخص شد حرفای من پر بیراه نبوده
اما من دیگه عطاش رو به لقاش بخشیدم

گـــــــاه به گــــــــــاه شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:56 ق.ظ http://dada28.blogfa.com/

عالی بود
منم میخوام یه آپ توپ کنم اینکه می گن شاتل می تونی ردمون رو بگیره حقیقت داره؟

موفق باشی
فقط اگه انتقاد میکنی سعی کن ناشناس باقی بمونی!

ابوعاصم شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:26 ب.ظ

سلام.من واقعا متاسفم که این جریان رخ داده اما تاسف چه فایده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چه کار باید کرد؟
ما رویدریها باید قبول کنیم که مشکلات بزرگی داریم میخوام اینجا لیستش کنم اما اسطوره جان اکثر اونا رو لیست کرد اما فایده ی زیادی نداشت؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر جمهور عقلا این است که وقتی کسانی مشکلی رو مطرح میکنند راه حل ان رو نیز بگند اما سخنان من مهر تاییدی بر حرفهای اسطوره هست اما معتقدم کارشون کم و کاستی هایی هم داشت اما به هر حال همین مطرح کردنش خیلی رو باید به فکر بیندازه یادت باشه اسطوره جان انسانی که دشمن و مخالف نداره موفق نیست این حرف رو جامعه امروزی به ما تحمیل کرده و اگر فرمول شکست رو میخواهی اینه که بخوای همه ی مردم رو از خودت راضی نگه داری....
میخوای بدون مخالف و دشمن کار کنی؟؟؟؟؟
نمیشه عزیز حداقل این بیانات در یک نفر تاثیر داشته باشه خوبه
اما سوالیست چرا خیلی از مردم رویدر حقایق رو باور نمیکنند و این فانوس روشن رو که جلوشان هست به پشت سرشان میبرند؟؟؟؟؟؟؟؟
هر وقت کسی میخواد کار خوبی کنیم چوب لای چرخشون میذارند؟
اینها نشات گرفته از این است که ما خیلی مشکلات بنیاد ی و ریشه ای داریم که چون چند مدتی است که اون مشکلات درون ما بوده دیگه شکل خودشو گرفته هر مشکلی که پیش میاد میخوایم کسی رو پیدا کنیم وبه هر نحوی اون مشکل رو به گردن طرف بیاندازیم در حالی خیلی از مشکلات متوجه خودمونه چرا ازش فرار میکنیم؟
اما دوست عزیز وقتی این مشکلات وجود داره با دست نمیتونیم جلوش بکنیم با زبان هم که میگیم این همه سروصدای افراد بیرون میاد چاره نداریم که حداقل قلبا ناراحت باشیم که حداقل این طوری خودمونو دور نزنیم...
بدبختی های شهرمون رو دوباره بگو اگه نگی خودم میگم فحشش هم مال خودم....

الان وقتشه که دیگه یکی مثل شما وارد عمل شه کسی که دیگران نمیشناسنش که تمام مشکلات من از اونجایی که همه میدونن این وب مال کیه!
میدونم که اگه شما وبی درست کنی مطمئنا بهتر از من میتونی دردها و حرف ها رو بگی

ابوعاصم شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:03 ب.ظ

نه اینطوری نگین شما داری شکسته نفسی میکنی بهتر بود از اول خودتو معرفی نمیکردی حالا کاریه که شده اما دوست عزیز وب جدید چه فایده؟
من در حدی نیستم که مثل شما دردها رو بیان کنم بالاخره شما خیلی از من با تجربه تری.....
ادامه بده یعنی این قدر از دست اون افراد ناراحتی؟
این کاری که شما میکنی یعن اینکه یا شما از اول هدف نداشتی یا روی هدفت مصمم نبودی؟
ولی به نظر خودم هدف داشتی؟اما باید مرد عمل باشیم این که این حرفا رو به مردم بگیم و خودمون انجام ندیم جدا تو جامعه ما خیلی افراد اینجوری پیدا میشن مقلته نکنی منظورم کس خاصی نیست اما ما باید با این طرز فکر دردها و مشکلات رو بیان کنیم
بهت حق میدم دلگیر باشی...............................

شما حق داری هرجور دوس داری فکر کنی من حرفامو میزنم ولی دیگه در قالب رویدر و رویدریت چیزی نمیگم
حرف من برا رویدری ها اینه:مارا به خیر تو امید نیس شر مرسان لطفا!

ش یکشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:21 ب.ظ

سخت نگیر برادر کسی نخواهد شنید صدایی را که دوست داشتنی نیست...متاسفانه حس غرور و خودخوادهی در اکثر رویدری ها مواج است کافیست نتگاهی به وبلاگهای بی نام و نشان سرشار از غلطهای املای و ویرایشی و بی محتوا بزنید کافیست سری به مسئولان درجه یک و جلسات شبانه و روزانه انها بزنید یا کافیست سری به فرهنگیان و اندیشه های عجیبشان بزنید تا بفهمید این قافله تا به حشر لنگ است از یاد مبر تمام کسانی که در دنیای مجازی منتقد بودند طرد شدن و انگشت نمای خلق.

اره همینطوره متاسفانه
یکی از اخرین انگشت نماهای خلق من بودم!

فی فی دوشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:07 ب.ظ http://fifidivane.blogfa.com

سلام.خیلی واسم جالبه که راجع به شهرت می نویسی .خیلی خوبه که من ازین ور دنیا با یه جای دیگه اشنا بشم .خیلی هم جالب بود.گفتن مشکل شهرتون هیچ تناسبی با فحاشی ادم های بی تربیت نداره .شما کار خودت رو انجام بده.این کامنتم رو بذار و بگو هرکی می خواد فحش بده بیاد وبلاگ من !یکی از لینک شده هام خوراکش ترکوندن این ادم هاست.عالی بود ..

سلام فی فی تو دیگه رمزو از کجا پیدا کردی
خیلی سوپرایز شدم
قابل توجه فحاشا بجای بنده از این بعد فی فی رو مورد عنیات قرار بدین و کلا منو بیخیال شین
خوبه حالا؟

فی فی سه‌شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:28 ق.ظ http://fifidivane.blogfa.com

چرا نظر های من نیستن؟

چرا انقد کم تحملی تو؟
وقت نکرده بودم جواب بدم الانم میبینی همش هست

صدرا جمعه 14 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:12 ق.ظ http://ruydar2.iranblog.com/

نام
سربزنید
اولین
وب دانلود
رویدر
مارا
به پیوند
اضاف
کنید
نظر
بدهید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد