اسطوره

اگر خدا می خواست من هم مثل تو فکر کنم ، تو را نمی آفرید

اسطوره

اگر خدا می خواست من هم مثل تو فکر کنم ، تو را نمی آفرید

مربوط به مسابقه وبلاگ نویسی رویدر

 من به عنوان یک شهروند رویدری چه نقشی میتوانم در آبادانی و زیبا سازی شهرم داشته باشم؟

این سوال در نگاه اول شاید بیش از حد کلیشه ای بنظر برسد.شاید بارها این سوال و از این قبیل سوالات از ما شده است.اما بطور مسلم کمتر پیش آمده که عمیقا به این موضوع اندیشده باشیم که ایا واقعا به عنوان یک رویدری وظیفه ای نسبت به رویدرمان داریم یا خیر؟

همه ما عضوی از یک جامعه هستیم و قطعا سهمی از این زندگی اجتماعی را برای خود طلب میکنیم ،که همانا رفاه اجتماعی و داشتن حقوق شهروندیست.رابطه فرد با اجتماع همانند معادلات دو وجهی در ریاضیات است. بدین معنی که رضایت شخص از جامعه در صورتی امکان پذیر خواهد بود که شخص بتواند رضایت جامعه را نسبت به خود بدست آورد. همچنین بر عکس این قضیه نیز صدق میکند.پس بی شک نمی توان این نکته را انکار کرد ما هیچ وظیفه ای و مسئولیتی نسبت به شهرمان نداریم.

اما چگونه میتوانیم نقش خود را ایفا کنیم؟

برای سهیم شدن در آبادانی و زیباسازی شهر الزما نیاز نیست حتما شاخ غولی شکسته شود و یا کار شاقی انجام گیرد .گاهی میتوان با انجام یک سری کارهای ساده و کم هزینه بهترین نتیجه را بدست آورد .در ذیل به راهکارها و پیشنهاداتی که باعث ایفای نقش هرچه بهتر فرد در جامعه میشود می پردازیم:


احساس مسئولیت: به عقیده بنده مهمترین موضوع برای پیشرفت یک جامعه احساس مسئولیت نمودن افراد آن جامعه نسبت به اتفاقات پیرامون خود است.حتما برای همه ما اتفاق افتاده است که در هنگام گذر در کوچه و خیابان با صحنه ای مواجه شویم  که شخصی به نوعی باعث آلوده کردن یا تخریب مکان های عمومی شهر میشود.برای یک بار هم شده خود را مسئول بدانیم و با وی برخورد کنیم و سعی کنیم مانع ایشان شویم و در صورت لزوم مسئولین ذی ربط را مطلع سازیم."بی تفاوتی اکثر شهروندان، یکی از بزرگترین معضلات شهر رویدر به شمار می رود"

 

فرهنگ سازی: یکی از مسائل مهمی که موجب  حفظ و تثبیت زیبایی شهر میشود فرهنگ سازیست.هر یک از شهروندان باید به نوبه ی خود تلاش کند که فرهنگ استفاده صحیح از مکان ها و معابر عمومی را فرا گیرد و آن را به دیگران و بویژه نسل بعد آموزش دهد.

 

درخت کاری: با کاشت یک نهال ساده کنار درب منزل خود(به نحوی که مانع عبور مرور نشود)و آبیاری آن میتوان با کمترین هزینه زیبایی و طراوت وصف ناپذیری به فضای شهر بخشید.پیشنهاد میشود شهرداری محل هایی برای کاشت نهال در مکان های تفریحی و دیدنی رویدر تعبیه نماید و هر کدام از نهال ها را به خانواده ای داوطلب واگذار کند.آن خانواده مسئولیت آبیاری و مراقبت از نهال را بر عهده میگیرد. و درخت به نام آن خانواده نام گذاری شود.بدین طریق هم فرهنگ سازی مناسبی صورت میگیرد و همچنین یادگاری ارزشمندی از هر خانواده رویدری برای نسل بعد باقی خواهد ماند.

 

توجه به محیط زیست:هر یک از افراد جامعه باید توجه خاصی به اینکه زباله ها را کجا میریزد داشته باشد.یکی از بزرگترین مسائلی که زیبایی شهر را به هم میریزد وجود آشغال در سطح شهراست.اگر کمی نسبت این مسئله دلسوزتر باشیم و توجه بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشیم قطعا گام موثری برای زیبایی و آبادانی رویدر برداشته ایم.پیشنهاد میشود شهرداری سطل های زباله بیشتری در سطح شهر تعبیه نماید و نیز در زمان کوتاهتری زباله ها را منازل جمع آوری کند تا مبادا خود موجب آلودگی شهر شود.

 

شورای محلات: پیشنهاد میشود تعدادی از افراد معتمد هر محله که مورد قبول سایرین هستند انتخاب شوند و از طرف شهرداری اختیارات خاصی نیز به آنان داده شود تا شورای محلات را تشکیل دهند . این کار دارای محاسن زیر می باشد:

  1. نظارت بهتر مردم بر فعالیت های شهرداری
  2. بیان بهتر و راحت تر مشکلات هر محله با شهرداری
  3. نظارت دقیق تر بر فعالیت های ساختمانی و نظافت ساکنین هر محله
  4.  کاهش حجم مراجعات روزانه به شهرداری
  5. پیگیری بهتر پروژه های عمرانی هر محله

در پایان خاطر نشان میکنم که نباید فراموش کنیم هر یک از ما شهروندان علاوه بر وظایف شخصی و خانوادگی یک سری وظایف اجتماعی هم داریم .امید است که با رعایت نکات مربوطه و توجه به آنان این وظیفه را به نحو احسن انجام دهیم و شاهد پیشرفت هرچه بهتر رویدر عزیزمان باشیم.

 

نظرات 18 + ارسال نظر
یک مجرد یکشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:27 ب.ظ http://mojaradha20.mihanblog.com/

با این مطلبی که شما نوشتین دیگه من شرکت نکنم بهتره . . .

اختیار داری شکسته نفسی نکن لطفا

مهشید دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:32 ق.ظ http://hekayatidegar.blogfa.com/

من که رویدری نیستم ولیییییییییییی باتمام موارد به شدت موافقم

چه سوپرایز جالبی یعنی همه مطالبو خوندی
مرسی

رویدر نیوز دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:45 ب.ظ

به امید مو فقیت برای شما دوست عزیز

ممنونم
موفقیت شمارو که شاهد بودیم

مهشید دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:19 ب.ظ

اسطوره جان یک باربی مزه نوشتم چرا سر نمیزنی؟؟؟؟؟؟
بیا به وبلاگم ونظرت رو بگو/میخوام اشکالاتم روبدونم تا یلد بگیرم سپاسگذارم

ایندفه اومدم و برات مفصل نوشتم

neqab دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:06 ب.ظ

سلام جناب اسطوره عزیز بازم حرفم رو تکرار میکنم که رویدر و رویدریها به جوانانی با سطح فکر شما و نظراتتون نیاز دارن پیشنهاداتتون خیلی جالب و به جا بود امیدوارم شهرداری رویدر نظرخواهیش در حد حرف نباشه و بتونه به نظرات احترام بذاره و اجراشون کنه...

علیک سلام نقاب جان
منم امیدوارم که شهرداری بعضی ایده هایی که عملی تر به نظر میرسه رو از این مسابقات جمع آوری کنه و ازش استفاده کنه

کرانه دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:57 ب.ظ http://www.bikaraanemehr.blogsky.com

سلام اسطوره
با این آیتم احساس مسئولیتت موافقم
می دونی خیلی زور داره وقتی توی پارکینگ عمومی پارک کرده باشی بعد بیای ببینی در ماشینت له شده و اصلا هیچ اثر یا تلفنی از خودش به جا نذاشته و یه عالمه پول و وقت باید واسه بی مسئولیتی دیگری تلف کنی
من نمی دونم شهرت کجاست ولی این شهر شهروند متمدنی داره
ولی اسطوره جان اگه رانندگی بلد نیستی در ماشین مردم له نکن و فرار نکن ۳۰۰۰ تومان پول به آژانس بده تا یه بدبختی ۳۰۰۰۰۰ خرج در ماشین بیچارش نکنه
بد عصبانیم ها ... نمی دونی این فرهنگ سازی هم ... ول کن اعصاب ندارم الان

علیک سلام کرانه جان
می بینیم که بد عصبانی هستی الان و دیواری کوتاه تر از دیوار من پیدا نکردی
راستش حق با شماست کاش ما در هر موقعیتی یکم احساس مسئولیت میکردیم.
کاش یکمم به وجدانمون بها بدیم تا گاهی عذاب بگیره تا ما مانع ما بشه از زیر افتضاحی که به بار آوردیم در بریم

soring دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:41 ب.ظ

انتظار داشتم خیلی بهتر بنویسی.
نا امیدم کردی . . .

من دقیقه نود تصمیم گرفتم که توی مسابقه شرکت کنم.همش دوساعت هم براش وقت نذاشتم
شما به خوبی خودت ببخش

ساباط دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:50 ب.ظ http://www.sabaat2.mihanblog.com

سلام
راستش رو بگم من مطلب رو نخوندم.چون فکر کردم به من مربوط نیست. اما امیدوارم هم تو مسابقه برنده بشی و هم به ابادانی و زیبایی شهرت کمک کنی.

علیک سلام
ممنونم از لطفت سوم شدم

کیمیا امید سه‌شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:53 ق.ظ

کسب مقام سوم مسابقه وبلاکگ نویسی را به شما تبریک می گویم
www.best17ruydar.blogfa.com

مرسی

ساباط سه‌شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:44 ب.ظ http://www.sabaat2.mihanblog.com

همیشه که نباید اول شد سومی هم خوبه. مبارک باشه

از بین 6 نفر سوم شدن هم خیلی خوبه اره

دوست قدیمیت سه‌شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:45 ب.ظ

سلام اسطوره جان تبریک میگم انشالله در تمام مراحل زندگیت موفق باشی

ممنونم دوست عزیز

neqab سه‌شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:12 ب.ظ

چرا 6 نفر منظورتون اینه که ما تو رویدر فقط 6 وب بدرد بخور داریم ولی من واقعا خوشحال شدم شما نفر سوم شدین با حرفایی که شما میزدین در مورد اینکه شما رو خیلی منفور میدونن... ولی دیدین اینجوریا هم نبود به موازات زحمات و اینکه عادل جان پایه گذار بودن و شما قلم خیلی خوبی داری و عبدالرحمن خیلی دردسر میکشه (نظر شخصی: اول عادل دوم شما وسوم عبدالرحمن با توجه به عملکرد) کاش یه نظر سنجی شده بود ولی بازم جای شکرش باقیه من فکر میکردم با وجود کدخدا اصلا اسمی از شما نبرن تبریک میگم...

قرار نبود که به وب های بدرد بخور جایزه بدن قرار بود هر وبی که بهتر توی مسابقه شرکت کنه جایزه بگیره و فکر کنم 5-6 نفر بیشتر شرکت نکردن
البته با توجه به اینکه حق رویدر نیوز و همچنین عادل جان میدونم و باید برنده میشدن فقط یه نکته ای برام سواله ،اونا چجوری بدون اینکه طرحشونو توی وبشون بزارن توی مسابقه شرکت داده شدن مگه قانون مسابقه این نبود؟
حداقل امیدوارم الان که تموم شده و برنده هم شدن کارشونو بزارن ما ببینیم استفاده ببریم

مهشید سه‌شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:39 ب.ظ http://hekayatidegar.blogfa.com/

تبرک موفق باشید

مرسی

دربه چهارشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:49 ق.ظ

تبریک میگم هم بخاطر مطلب خوبت هم بخاطر آشتی با رویدر نویسی وهم بخاطر مقامت توی مسابقه وبلاگ نویسی
تبریک تبریک تبریک...

من قهر نکردم که اشتی کنم!
فقط با همشهریام دردودل کردم .تصمیمی که گرفتم هم پاش هستم
این مطلب فقط بخاطر شرکت در مسابقه نوشتم نه چیز دیگه و قطعا این اخرین چیزی بود که راجب رویدر نوشتم
به هر حال بسیار ممنونم از تبریکت

یه آشنا چهارشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:09 ق.ظ

سلام همشهری
تبریک میگم خیلی خوشحال شدم.

علیک سلام
ممنونم خوشحالم که برات مهم بوده

عمران پنج‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:31 ب.ظ http://omrannotes.blogfa.com

به امید اینکه یه روزی شهر ما هم یکم بوی شهریت و تمدن بگیره

انشاالله
راستی شهر شما کجاست خیلی کنجکاو شدم

aa .aa شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:03 ب.ظ

چرا از بین 6 نفر 16 نفر بودن کی به تو مقام سوم داده که هیچی نمی دونی

نییولو یکشنبه 11 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 02:01 ب.ظ http://niloofar3.mihanblog.com

چه طور هست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد