اسطوره

اگر خدا می خواست من هم مثل تو فکر کنم ، تو را نمی آفرید

اسطوره

اگر خدا می خواست من هم مثل تو فکر کنم ، تو را نمی آفرید

نامه ای به شهردار

این اولین و انشاالله اخرین شعرمه

برای خوندنش تشریف ببرین ادامه مطلب

                                نامه ای به شهردار


سلام عرض میکنم آقای شهردار             ارادتمندتان هستم چه بسیار

چو دیدم حال ما کمتر بجویی                 نوشتم نامه ای از روی اجبار

بگفتم با خودم شاید که خوابی              تلنگر گر زنم میگردی بیدار

اگر پرسی ز احوالات رویدر                     هنوزم شکر ایزد پرطرفدار

همه آیند ز شهر دور و نزدیک                 زقشم و کنگ و بستک یاکه از لار

بگیرند زوجه ای از شهر رویدر                 اگر خواهی یکی را هم تو بردار

خیابان ها شلوغ است مثل سابق         تصادف میکنیم چند روزی یکبار

تمام استخوان ها پشته گشته              سر و روی همه خونین و اوگار

تمام کوچه ها لیک کنده کاریست           بر و رومان شده خاک و پلغچار

به دزدی شهره گشتیم بین آفاق            مداوم میرود دزد روی دیوار

چقدر راحت بسان آبِ خوردن                 مخدر میفروشند توی بازار

از آنها بگذریم این را بگویید                    از آنچه که شده اسباب آزار

از این راه خراب و وحشت آور                 از این پیچای تندو سخت و دشوار

از این راهی که حقاً بینظیر است           ز بسکه کشته داده طول ادوار

تو گفتی تنب برکه پارک سازی              ولی سالش گذشته از سه و چار

قرار شد تنب برکه آب و برق شه             ولی کارت شده تمدید و تکرار

اگر بودجه نمی آید که هیچی                رهامان کن از این ارقام و آمار

بسی وعده شنیدیم کل مدت                ولیکن پیش نرفته ذره ای کار

ببخشایید اگر هتاکی کردم                    و یا اینکه نکردم حفظ اسرار

ندارم طاقت خویشتن مداری                 ز هر چیزی که بینم دارم اقرار

دگر بیشتر سرت را درد نیارم                  خداوندت شود یار و نگهدار

نظرات 19 + ارسال نظر
md یکشنبه 7 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 12:26 ب.ظ

شهروند یکشنبه 7 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 02:07 ب.ظ

واقعا جالب بود حرف دل مردم و زدید.

ممنونم

marina دوشنبه 8 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:52 ق.ظ

سلام .دستت درد نکنه برادر واقعا زیباست شعرت لطفا
ادامه بده

ممنونم لطف داری

آزی سه‌شنبه 9 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:44 ق.ظ

خیلی خوب بود
ولی امیدوارم شرایط رو به بهبود باشه و برا مشکلات شهرمون شعر نگیم

ایشالا

♥(.·°°·ناطق·°°·.)♥ چهارشنبه 10 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 04:52 ب.ظ http://www.ababile.blogfa.com

از زیبایی شعر بگذریم . . . . (زیبا بود)
ولی تلنگرت خیلی آرام بود گمون نکنم احساس کنه یه ذره بلندتر فریاد بزن شاید بیدار شن
آخه فکر کنم الان هدفون گذاشته تو گوشش داره آهنگ " همچی آرومه " رو گوش میده
این آهنگ جدیدا" مُد شده همه مسئولین ازش خوششون میاد نه تنها آقای حَشَم دار
جسارت نباشه ها ایشان انسان شریفی هستن ولی زیادی پنبه تو گوششون فرو بردن باز هم نه تنها ایشان بلکه خیلی ها
از بحث مسائل عمرانی شهر که بگذریم تو جریان فساد اخلاقی و بی بند و باری سوای از مسئولین ما هم مقصریم

ashk پنج‌شنبه 11 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 02:56 ق.ظ http://www.ashkruydar.blogfa.com

احسنت

رفیقت پنج‌شنبه 11 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:19 ب.ظ

کمتر تک چرخ بزن تا اوگار نشی

من رو دوچرخشم نمیتونم برم چه برسه به تک چرخ

ساباط شنبه 13 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 07:58 ب.ظ http://www.sabaat2.mihanblog.com

سلام
آفرین شعر خوبی بود به نظرم باید ادامه بدی. البته متاسفم که باید بگم اگر شعر تند تر از این هم بگی کک مسئولین هم نمی گزه همه ی سال تو خواب زمستونی هستن

علیک سلام
فک نکنم بخوام دیگه شعر بگم اینم که گفتم به این خاطر بود که نشون بدم شعر گفتن همچین کار سختیم نیس که بعضیا ادعا میکنن
مسئولین که هزار ماشاالله هزار دلیل برای انجام ندادن کارا دارن و یک دلیل پیدا نمیشه برای انجام دادنش

ستاره سهیل پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 12:21 ق.ظ

این شعر رو اقای نیما دهقان با مضنونی دیگر و در مورد سید بزرگوار خاتمی سروده اند لطفا دیگه از این کارهای زشت شعر دزدی با پسر عموتون دست بردارید

لطفا اون شعرو بیار مقایسه کن تا ببینیم چقدر راست میگی!!!!
شعر دزدی یعنی یه شعریو برداری جاش اسم خودتو بزاری!
اولا قالب شعریمون متفاوته
معنا و محتواش هم کاملا متفاوته
بعدم کدوم جمله ،کجاشو برداشتم استفاده کردم؟
حالا چون اون نامه نوشته و منم نامه نوشتم این یعی دزدی؟؟
پروین اعتصامی هم سبک مناظره رو اورد و از اون به بعد هر کی شعر مناظره ای بگه شعر دزده!؟
یکم بجای تهمت زدن سوادتو بالاتر ببر جانم

xxx پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 06:58 ب.ظ

من تعجب میکنم از شهری مثل رویدر بااینهمه جوون تحصیلکرده
ایابهترنیست در انتخابات شوری شهراینده ی شهرتان عده ای از همین جوانهاکاندید شده وهمانطور که مردمتان از این وضعیت خسته اند
با رای دادن به انها کمی از مدیریت شهرتان را اصلاح کنند..
چون تجربه نشون داده جوانها لااقل به واسطه ی طبع جوانی کمتراسیر روابط میشوند..
اما متاسفانه چیزی که دراستان ما قابل توجهه اینه که بااینکه همه مینالیم ولی سر بزنگاه انتخاب دوباره بازهم به همون چهره های ازمون پس داده رای میدن
البته از صمیم قلب ارزو دارم تا جوانهای رویدری با کمک هم مشکلاتشان را حل نمایند...

جوانها ی ما درگیر اب و نانن و این کارا برا کسی اب و نون نمیشه مگه اینکه ازش اب و نون بسازی!

پگاه جمعه 19 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 07:08 ب.ظ

خیلی باحال بود باورم نمیشه اینو خودت گفته باشی معرکه بود پسر.

فعلا که متهم به شعر دزدی شدیم خدارو شکر!

xxx یکشنبه 21 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 01:06 ب.ظ

تعجب میگنم. ازکسی چون شما که میگویید جوانان ما دنبال اب ونان هستندو......
دوست گرامی تا وقتی که مردم شهرتان نخواهندکه خود دست بکاربشوند وشهرتان را اصلاح بکنند
مطمین باشیدهزارسال بگذرد وهزاران شعرونامه هم برای شهردارو... نوشته شود مطمینا انها منافع خودشون رو رهانمیکنند
متاسفانه طبیعت همه ی ماایرانی هاست که بیرون گودمیشینیم ومیگیم لنگش کن و لنگش کن ....
درحالی که بیست وچهارساعت مینالیم وتز برای اصلاح میدیم حاضرنیستیم کمرهمت ببندیم وخودمان به اصلاح جامعه کمک کنیم
ازقدیم هم گفتند.. کس نخاردپشت من جزناخن انگشت من
تا وقتی که سهم ما از تغییر جامعه مان فقط شعاردادن باشد روزبه روز وضع بدترواسفناک ترمیشود

شما راست میگی دوست من کاملا حق با شماست
ما کم کاری میکنیم

بی طرف سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:24 ق.ظ

واقعا که من تعجبم این همه مسئولین شهرمون دارن زحمت میکشن ولی یک نفر هم این زحمات تو چشمش نرفت براتون متاسفم

شهرداری زحمت زیادی میکشه و به اون اندازه که جای تشکر داره تقدیر هم میشه اما ونقدر که جای انتقاد داره کسی حرفی نمی زنه گفتم بگم یکم

بی سان سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:26 ق.ظ

همون بهتر که دیگه شعر نگی

لطف داری

عبدل پنج‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 06:52 ب.ظ

شما که لالایی بلدی و فکر میکنی مسئولین برای نون و آب و منافعشون ول کن پستها نیستند خودت بیا تو میدون و در برنامه هاتو اعلام کن تا در معرض رای مردم باشی.البته تو که هنوز نمیدونی وظیفه شهرداری اب و برق نیست چشمم اب نمیخوره مردم قبولت کنند

لیلا چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:21 ب.ظ

Barannn جمعه 9 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 03:22 ب.ظ

زیاد اهل شعر نیستم..

جاوید چهارشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:27 ب.ظ

فکر نمیکردم بزاریش!!اونم این موقع!!

بهار شنبه 9 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 05:44 ب.ظ


واقعا قشنگ بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد