اسطوره

اگر خدا می خواست من هم مثل تو فکر کنم ، تو را نمی آفرید

اسطوره

اگر خدا می خواست من هم مثل تو فکر کنم ، تو را نمی آفرید

من درونی ، من بیرونی

یه روزی خواهرم یه حرفی بهم زد تو ذهنم موندگار شد.گفت: "هیچکس تورو اونجوری که هستی نمی شناسه" راست هم میگه

ما هر چقدر هم شبیه اطرافیانمون باشیم توی خودمون یه موجود ناشناخته ایم.موجودی هستیم که درون تاریکی غار افکارمون زندگی میکنیم و کسی رو هم به داخلش راه نمیدیم.حرفامونو میکشیمو می بلعیم تا توی این تاریکی دوام بیاریم.حاضر نیستیم از این غار بیرون بیاییمو اونی که هستیمو به دنیا نشون بدیم.همیشه نگران اینیم که مبادا حقیقت افکارمون کسیو برنجونه مبادا سوء برداشتی بشه مبادا رفتاری نشون بدیم که نظر مثبت دیگران راجع به ما عوض بشه.چقدر دردناک و ترسناکه این فکر که اطرافیانمون کسی نیستند که نشون میدن.اینکه این لبخند و محبتی که نثارمون میشه فقط تظاهر باشه!اینکه به ظاهر تایید بشیم و در باطن تحقیر!

چند بار شده حرفمونو بخوریم؟خلاف عقیدمون نظر بدیم؟چند بار خودمون نبودیم؟!

من همیشه سعی کردم رک باشم. سعی کردم خود واقعیم باشم.وقتی از چیزی خوشم نمیاد بگم،تظاهر نکنم.وقتی حرفی دارم بیان کنم. چوبشم زیاد خوردم.بارها گفتن مغرورم گفتن نرمال نیستم.بلاخره اینها تبعات خلاف جریان شنا کردنه.من دنبال رضایت دیگران نبودمو نیستم هیمنکه خودم از خودم رضایت داشته باشم همینکه اصولمو حفظ کنم برام کافیه.اصولی که شاید برای دیگران غیر اصولی باشه.


پ.ن:هرکسی توی زندگیش یه اصولی داره،پایبندی یا عدم پایبندی به اونا بیانگر اینه که شخصیتت قویه یا متزلزل!

نظرات 6 + ارسال نظر
جاوید پنج‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:48 ق.ظ

من بیرونی تابع خیلی از رفتارهای من درونیه.
با یه سری فیلتر و سانسور.که این فیلترها همون اصول و اعتقاداتمونه.
به نظر من این همون تزکیه نفسه.حالا خود معنی واقعی کلمه "تزکیه" رو نمیشه اختصاص داد چون هر کسی یه اعتقاد یا همون فیلتری داره که درستی و غلطیش رو خدا میدونه...
به نظرم این پروسه باید تا جایی توسعه پیدا کنه کنه که من درونی محو بشه و یک من واحد بوجود بیاد سرشار از اعتقاداتمون

و در آخر شدیدا با پی نوشتت موافقم

سلام جاوید جان حق با شماست ولی اینم باید در نظر گرفت که این فیلتر یا به قول شما تزکیه باعث نشه که ادم خودشو کم کنه دیگه اونی نباشه که هست!

ایده آل گرا جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 08:13 ب.ظ http://idealist.blogsky.com

هر کسی از ظن خود شد یار من ، از درون من نجست اسرار من

اونم میشه البته

یه گرافیست یکشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:40 ب.ظ http://graphiclass.blogfa.com/

کوچه ها را یاد گرفتم، خیابانها را بلد شدم،ماشینها را، مغازه ها را، چراغ قرمزها را ولی ... هنوزگاهی میان آدمها گم میشوم، آدمها را بلد نیستم!

خیلی زیبا بود
از کی بود اونوقت؟

یه گرافیست سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 01:52 ب.ظ

اینو یکی از دوستان برام فرستاده بود .

به هرحال بسیار قشنگ و مرتبط بود مرسی

توت فرنگی پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:21 ب.ظ http://tootfarangi7.blogfa.com/

خوب یه چیز طبیعیه
وقتی ما خو درونی مون نیستیم طبیعیه که کسی ما رو نفهمه
خیلی وقت ها خوب نیستیم اما می گیم خوبیم
خیلی وقت ها خوبیم اما می گیم خوب نیستیم
نمیشه که درون ادم ها رو شناخت و فهمید

اگه ادما خودشونو نشون بدن چرا نمیشه فهمیدشون؟

Barannn جمعه 9 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 03:50 ب.ظ

خودت باش..
برا خودت زندگی کن..
هر کار کنی هر طور برخورد کنی حتی اگه بهترین باشی بازم حرف توشه..
پس خودت باش ، خودم باشم ، تا دلمون نسوزه..

منکه همینم
خیلی عوضم نکردن مگه اینکه خودم عوض شده باشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد