اسطوره

اگر خدا می خواست من هم مثل تو فکر کنم ، تو را نمی آفرید

اسطوره

اگر خدا می خواست من هم مثل تو فکر کنم ، تو را نمی آفرید

شعور ملی ۳

من به سلیقه موسیقایی هر کس احترام میذارم اما چیزی که آزارم میده پایین بودن سطح کلی شعور جامعه نسبت به موسیقیه.

به عنوان مثال چرا از بین این همه آلبوم های ترانه(داخلی رو میگم با اونور آبی کار ندارم)باید آلبوم بنیامین پرفروشترین آلبوم تاریخ موسیقی ایران باشه؟!! بخاطر آهنگی که طرف با در آوردن صدای لکنت زبانی ها خونده؟!  چرا هر ننه مرده ای که یه گیتار دس میگیره و با اون صدای نخراشیدش و ساز ناکوکش از اول تا آخر ترانه آه و فغان و گریه راه میندازه کشته مرده داره؟ یا چرا فقط اونکیه یه مشت چرت و پرت سر هم میکنه و دامبولی دیمبو راه میندازه باید انقد خاطر خواه داشته باشه؟

اگه از اکثر جوونا بپرسی خواننده مورد علاقت کیه میگه مجید خراطا(همون م مم مممجید خراطا) ساسی مانکن و متین دو حنجره و استاد شجریان!!!

البته این شجریان یه نوع ژست روشن فکریه که بین مردم باب شده .اگه  بپرسی کدوم آهنگ استادو دوس داری بعد از کلی فکر میگه همون ربنا که قبل اذان تلویزیون پخش میکرد!!!


بیچاره اون خواننده هایی که زحمت می کشند و بخاطر جلب رضایت مردم برای شعر و آهنگ و تنظیمش کلی هزینه میکنن و وسواس بخرج میدن

نظرات 15 + ارسال نظر
مهمان یکشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 07:45 ب.ظ

منم اهنگ زیاد گوش می دم ولی نه از نوع ساسی ماسیش.اهنگ باید ادمو ببرهبه یه دنیای دیگه.واقعا من وقتی اهنگ گوش می دم حالا اگه شاد باشه به کلی روحیم عوض می شه .
کلا اهنگ جز لاینفکی از زندگیه به شرطی که بفهمی اهنگ چیه؟؟؟

خوشحالم جزو اون دسته نیستی

رهگذر دوشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 02:50 ب.ظ http:///

اهنگ گوش نمی دم . اما شما نظربدین اهنگ بندری را چطور میشه تفسیر کرد

اگه منظورت همون ترانه های بندریه که سر عروسی میخونن باید بگم واقعا مزخرفه
شما فک کن عروسیه بعد طرف میگه: ای دل تنگم گله فایده اینن...!!!
اما جدیدا هرمزگانی ها آهنگای خیلی خوب و قشنگی میسازن که خوشبختانه بیشترشون به درد خوندن سر عروسیا نمیخوره.یه جورایی فکر کنم هرمزگان توی ساخت ترانه به خودکفایی رسیده و از خیلی خواننده های مطرح سر تر هسن الان
اما چیزی که خیلی راجع بهش فکر کردم و به نتیجه نرسیدم اینه که این راننده های خطی چرا همشون بلا استثنا آهنگ بندری میذارن و اونم از نوع ضبط شده سر عروسی ها!!! که از اول تا آخر مسیر درد به دل مسافرا میکنن

من و کیبوردم دوشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:04 ب.ظ http://www.mykeyboard.blogfa.com

یه بنده خدایی همش آهنگ چرت گوش میداد گفتم چرا انقد بد سلیقه ای؟! گفت خب اینا این همه زحمت میکشن آهنگ میسازن اگه کسی گوش نده گناه دارن !!!!

منکه حاضر نیستم از این فداکاریا بکنم
مشکل ما اینجاست اون کسی که لیاقت داره هیچوقت به حقش نمیرسه!!

سحر سه‌شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:42 ب.ظ http://www.atlase.blogfa.com

به مدی شدن سلیقه ی آهنگ گوش دادن موافقم

مرسی که موافقی

3s3s سه‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 02:21 ب.ظ http://3s3s.blogfa.com/

کاش همیشه انتخاب با خودمان بود- با راننده تاکسی ها و آزانسها که در یک مسیر طولانی با صدای بلند اراجیف گوش میدهند چه کنیم....

واقعا چه کنیم؟!
صبوری یا برخورد؟!
با همه نمیشه صبوری کرد برخورد هم همینطور...

ابوعاصم شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 03:33 ب.ظ

راستش این حرفی که میخوام بزنم بلاشک از نظر جوانان امروزی یک مسئله خنده اور هست و ان که اصلا موسیقی در قانون شرع اسلام جایی ندارد یه روزی جوانکی خدمت زنده یاد شهید محمد ضیایی رحمه الله علیه در مورد فلسفه ی موسیقی صحبت میکرد ومیگفتبه هیچ وجه این کار حرام یا مکروه نیست و انسان اگه گوش نده دلش میمیره و از این حرفا.......شهید رحمه الله فرمود در قانون شرع اینجوریه حالا مختاری گوش کنی یا نکنی وحق نداری عقاید شخصی خودت رو به دیگران تحمیل کنی......./شیخ ضیایی رو که انشاالله میشناسی/

همیشه قانون اسلام جوریه که با عقل و منطق جور در میاد.ولی من در این مورد مشکوکم. مطلقا حرام که نمیشه چون مولود خوانی هم خودش یک نوع اهنگه!!!!!
به نظر من اونچه اسلام حرام کرده طرب و عیشه!!!
خیلی از آهنگا همچین خصلتی ندارن
البته این نظر شخصیه منه و مطمئنا شما رد میکنی!

ابوعاصم چهارشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 02:57 ب.ظ

دیگه فکر میکنم قضیه داره بیش از حد مذهبی میشه ولی..........۰۲۵یقینا مشکوکی شما به خاطر علایق شما به موسیقی هست واما در مورد مولودخوانی باید بگویم که اولا مولودخوانی موضوع وقالب ان در مدح رسول الله صلی الله علیه واله.....و مقدسات دین اسلام است و از این نظر به هیچ وجه با سایر اهنگها که مضمونشان عشق و عاشقی وغیره هست قابل مقایسه نیست ثانیا مولود خوانی و دف زدن در کتب احادیث امده و ژیامبر از ان در موسم شادی نهی نکرده........صحیح بخاری

با تمام این تعابیر یه سوال برام پیش اومد یعنی هر کی موسیقی گوش بده داره گناه میکنه دیگه نه؟!
من کلا با آهنگایی که چرت میگن موافق نیستم ولی خیلیاشون هم اینطور نیستن!
احساس میکنم در این مورد درست تعبیر نشده احادیث
موسیقی که باعث لهو و لعب و عیش و نوش باشه مشکل داره الباقی چرا؟!
در اگه اینطوریه سامی یوسف هم چنتا آهنگ ریتمیک و شاد در مدح رسول خونده پس یعنی اونم گناه کرده!
در ضمن من قانع نشدم!

ابوعاصم پنج‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:01 ق.ظ

مجددا سلام علیکم...بنی ادم بنی عادت.....وقتی یه کاری برای ادمی عادت میشه دیگه گناه و ثواب اون کار براش اهمیتی نداره..در ضمن این دلیل نمیشه که وقتی اکثریت یه کاری رو انجام میدهند اون کار درست باشه....واما ما کلا چیزی به نام ترانه اسلامی نداریم وهمان ترانه سامی یوسف اگر با نوازندگی وارگ وامثال اینا باشه جایز نیست.....شما شبکه نور را مشاهده بفرمایید میفهمید منظور من کدوم اهنگها چیست

ابوعاصم پنج‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:07 ق.ظ

البته صادقانه بگویم من همین الانش هم اهنگ گوش میدم ولی نه چرت و پرت....البته از وقتی از فلسفه ی موسیقی در قانون شرع اسلام باخبر شدم خیلی کمتر از گذشته گوش میدم و دارم تمرین میکنم ان را به حداقل برسانم.....

عزیزم کسی که خرما میخوره نمیتونه نهی خرما بکنه!

ابوعاصم پنج‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:11 ق.ظ

۱ سوال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ایا واقعا اگه شما دلیل واضح و روشنی بیابید ایا قانع میشید که موسیقی گوش ندهید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
و سوال دیگر اینکه شما واقعا اهنگها رو گوش میدید برای این که چیزی یاد بگیرید یا عشق وحال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اگه واقعا دلیل روشنی پیدا کردم اون موقع سعی میکنم که گوش ندم!!
من مسلمان کاملی نیستم و نمیگم و نمیتونم که تمام اونچیزی که دینم میگه انجام بدم ولی در حد توانم سعی میکنم!
منظورت از عشقو حال چیه؟!!
موسیقی برای آرامش برای عوض شدن روحیه در مواقع دلتنگی و کسالت گوش میدم هم بدردم میخوره هم مفیده
خیلی از آهنگایی که گوش میدم مضمونش اجتماعیه.البته از اونجایی که اسلام به قول شما حریمی نذاشته و مطلقا حرام کرده پس اونام حرومه حتما!
هروقت دلیل قانع کننده ای پیدا کردی ممنون میشم بهم بگی

ابوعاصم پنج‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:48 ق.ظ

عزیز من که بهت گفتم روزهایی داره سپری میشه که داره خرماهام تموم میشه البته به تدریج...........
بعدش دلیل قانع کننده رو نمیشه از طریق pm بهت بگم انشاالله در اسرع وقت کتابی را برای شما دوست عزیز معرفی خواهم کرد.........ولی وقتی اراده نباشه یعنی ...سه تا نقطه(خودت میدونی)

منتظر معرفی کتابت هستم برادر من

ابوعاصم پنج‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:23 ب.ظ

سلام علیکم.....امیدوارم ایام بر وفق مراد باشد........
بنابر قولی که به شما برادر عزیز داده ام کتابی براتون معرفی میکنم که مشخصات ان به شرح ذیل است...
(عنوان کتاب:اواز و موسیقی از دیدگاه اسلام)
(نویسنده:دکتر یوسف قرضاوی)
(نشر احسان)
محل تهیه کتاب:بندرعباس/کتابفروشی امام شافعی(ره)
جنب مسجد گله داری
TEL:09173616356
موفق باشید..............................................

ممنونم
فقط یه سوال شما هم اینو مطالعه کردی؟
اگه اره نتیجش چی بود؟!

ابوعاصم جمعه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 08:32 ب.ظ

خواهش میکنم فقط یه وظیفه بوده که برای همشهریم انجام دادم
من در مورد اهنگ سخنرانی و یه کتاب الکترونیکی خوندم
کتابو گرفتم اما فعلا هفته ی دیگه امتحان نهاییم شروع میشه فرصت خوندن ندارم
بععععععععله خیلی تاثیر داشت از وقتی در این مورد اطلاعات کسب کردم نسبت به موسیقی کم علاقه شدم و وقتم رو با اون حروم نمیکنم!

خوبه
موفق باشی

ابوعاصم شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 03:46 ب.ظ

همچنین شما

Barannn جمعه 9 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 04:05 ق.ظ

آخه من الان ب تو چی بگم؟؟
بنیامین بده؟؟
نع..
بنیامین بده؟؟
آخه کجاش بده؟؟ ها؟؟
ولی بقیه ک اسم بردی بشاش توش..

شما الان فقط برو اهنگ کودکانه رو گوش بده چه بد ریده به هیکل فرهادو اهنگش!
گیرم هرچقدرم خوب باشه ولی حق ش نبود رکورد فروش اهنگو بشکنه!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد